Cad On Fi
Multi Niche Blog

Interaktiiviset puhevastausjärjestelmät ja valituspalvelut

Sen sijaan, että asiakkaan tulisi itkeä väärin, sen tulisi ilmoittaa yritykselle kaikista valituksista tai huolista, joita hänellä saattaa olla. Asiakas voi tehdä tämän useilla tavoilla, joista mukavin on interaktiivisten puhevastausjärjestelmien (IVR) oikea käyttö. IVR-järjestelmät tarjoavat kätevän työkalun, jonka avulla yritykset voivat tarjota ympärivuorokautista tukea asiakkailleen, tässä tapauksessa asiakkaille.

Kaiken kaikkiaan voidaan väittää, että automaattinen palvelu ei ole täsmälleen sama kuin valitusta tekevä asiakas haluaa puhua, mutta kun on kyse ajan ja rahan säästämisestä, se on varma veto. Tai voit väittää, että kun yrität tehdä valituksen tai huolenaiheen, puhu mieluummin elävän agentin kanssa.

Onko totta?

Vaikka yllä olevalla väitteellä on jonkin verran totuutta, on myös totta, että IVR-järjestelmät ovat parempi vaihtoehto, kun tarjotaan nopeampi vastaus tai nopeampi ajanseurantaratkaisu. Ei vain tämä, nämä järjestelmät tarjoavat joissakin tapauksissa tyydyttävämmän kokemuksen kuin puhuminen joidenkin agenttien kanssa. Vaikka jotkut asiakkaat saattavat mieluummin puhua elävän agentin kuin automaattisen järjestelmän kanssa, kukaan ei tykkää odottaa pidossa yli kolme tai kymmenen minuuttia päästäkseen mainittuun agenttiin. Ja olkaamme rehellisiä, kaikilla siellä olevilla agenteilla ei ole nautintoa tarjota vastauksia joihinkin kysymyksiin tai jopa joihinkin valituksiin, joita he saavat. Monissa tapauksissa he ovat valmistautumattomia puheluun ja tarvitsevat siten aikaa selvittääksesi asiakkaalle oikean ratkaisun.

Parempi valmistautuminen

Kun IVR-järjestelmä ottaa ensimmäisen puhelun, edustajalle annetaan riittävästi aikaa etsiä asiakkaan tiedot ja yrittää sitten löytää sopiva ratkaisu tai jopa puhua johtajan kanssa, jos tarvitaan asianmukaista vastausta. Tällä tavalla, kun hän on tekemisissä asiakkaan kanssa, hänellä on oikea ratkaisu. Tällä tavalla soittokokemus loppuu nopeammin ja tyydyttävämmin kaikille osapuolille.

Comments are closed.